Verhaal van Andre

Andre

Andre was een zelfstandig ondernemer, vader van drie jonge kinderen en stond vollop in het leven. We waren net terug van een vakantie in Turkije met het gezin toen hij op 22 juli 2015 werd getroffen door een herseninfarct. Het was een spannende dag, want wij moesten blijven afwachten. Lees zijn verhaal..

Het infarct
Andre was een zelfstandig ondernemer, vader van drie jonge kinderen en stond vollop in het leven. We waren net terug van een vakantie in Turkije met het gezin toen hij op 22 juli 2015 werd getroffen door een herseninfarct. Het was een spannende dag, want wij moesten blijven afwachten. Het bloedpropje weghalen was geen optie, want dan zou het sowieso slecht aflopen, ze hadden namenlijk ontdekt dat de bloedvaten in zijn nek slecht waren. Diezelfde avond kreeg Andre er nog een infarct bij in de hersenstam en dit heeft geleid tot het locked in syndroom.

Revalidatie
Na weken UMC en daarna nog 8 maanden de Hoogstraat mocht Andre weer terug naar dorp waar hij nu in een verpleeghuis verblijft om de hoek.
Omdat de therapie in Hoogstraat door bleef gaan hebben wij een aanvraag gedaan voor een rolstoel taxi. Dit ging in het begin nog wel.
Maar 1 keer therapie werd 2 keer therapie in de week en de taxi ritten ging steeds langer duren. Andre was al erg vermoeid voor hij begon met de therapie of hij kwam regelmatig te laat.

Zelfstandigheid een beetje terug
Wij hadden inmiddels Paul Trossel en zijn vrouw ontmoet. Dit was een fijne ontmoeting. Andre vond het erg fijn om Paul gewoon lekker bezig te zien met van alles en nog wat. Ook hebben we het toen over die taxi ritten gehad en dat dat niet fijn was. Een eigen bus was al wel bij ons opgekomen maar dat was erg duur. Paul vertelde ons van de Stichting en vertelde dat de stichting hem enorm had geholpen met een financiële ondersteuning om een droom waar te maken. Na aanleiding daarvan hebben wij de Stichting toen benaderd en een aanvraag voor een financiële bijdrage ingediend. Deze werd toegekend

Het bedrag voor de bus is uiteindelijk in zijn geheel bij elkaar gehaald met behulp van steun door mensen bij ons uit het dorp en
sinds september 2016 hebben wij onze eigen bus! Het is echt geweldig die vrijheid die je hebt om naar de therapie te gaan en om met het gezin op stap te gaan. We zijn zelfs met vrienden naar het rijksmuseum geweest echt top. We danken de stichting hartelijk, Andre en Biep.