Single Blog Title

This is a single blog caption

Hemmer Loop 28 augustus

Op zondag 28 augustus wordt om 12:30 gestart met de traditionele Hemmer Loop in Hem. Deze Noord-Hollandse klassieker is wereldberoemd in heel West-Friesland. Er kan op diverse afstanden gelopen worden en het koningsnummer is de 10 Engelse mijl (16,1km). U kunt zich hier inschrijven.

De Stichting Unlocked wil in 2011 deelnemen aan de Hemmer Loop met enkele tientallen mensen om aandacht te vragen voor Paul en de doelen van de stichting. Om extra aandacht te trekken zal deze groep het koningsnummer afleggen in wet-suits, als knipoog naar de film “The Diving Suit and the Butterfly” uit 2007 waarin het waargebeurde verhaal van de hoofdredacteur van het tijdschrift Elle verfilmd is. Deze Jean-Dominique Bauby raakte locked-in en beschreef zijn toestand als ‘gevangen in een ouderwets duikerspak’, terwijl zijn omgeving nog steeds zijn nog steeds aanwezig geest (‘de vlinder’) zag.

De publiciteit die deze Hemmer Loop en de deelname trekken, vormen hopelijk de opmaat naar heel veel andere acties en aandacht voor de Stichting Unlocked later het jaar.